Om het tandartsbezoek voor beide kanten zo prettig mogelijk te laten verlopen, vragen we u vóór uw afspraak onderstaande huisregels goed door te lezen en hier rekening mee te houden.
Wij sturen elke dag een afspraakherinnering via e-mail of per SMS voor een afspraak die gepland staat voor de eerstvolgende werkdag. Dit is een extra service die wij verlenen aan onze patiënten waar geen rechten aan kunnen worden ontleend. Mocht het dus een keer voorkomen dat u geen herinnering van ons ontvangt, betekent dit dus niet dat uw afspraak niet door zou gaan.
U bent altijd zelf verantwoordelijk dat uw gegevens bij een eventuele wijziging aan ons worden doorgegeven (bijvoorbeeld een verandering van zorgverzekeraar, adreswijziging of nieuw telefoonnummer).
Bij uitgebreide behandelingen boven de €250,00 ontvangt u van ons van tevoren een begroting. Alleen indien een patiënt akkoord is gegaan met de verstrekte begroting, wordt een patiënt in onze praktijk behandeld. Leest u de begroting altijd zorgvuldig door!
Waak zelf over uw eigendommen. Tandheelkunde Vleutenseweg is niet aansprakelijk voor schade, diefstal of verlies van uw eigendommen.
Als welkomstgeschenkje geven wij elke nieuwe patiënt na het eerste periodiek onderzoek een gratis elektrische tandenborstel. Dit geldt natuurlijk ook voor nieuwe jonge patiëntjes!
Het is mogelijk dat een behandeling uitloopt, bijvoorbeeld als de tandarts een spoedgeval moet behandelen. Wellicht zult u hierdoor even moeten wachten tot u aan de beurt bent. Indien er sprake is van een uitloop van meer dan 15 minuten, proberen wij u hiervan zo snel mogelijk op de hoogte te stellen. De uitlooptijd is op geen enkele manier op de tandarts/mondhygiëniste te verhalen. U kunt ons helpen uitloop te voorkomen door 5 of 10 minuten voor uw afspraak aanwezig te zijn en zich even te melden bij de balie.
Was u niet in de gelegenheid voor het bezoek aan onze praktijk uw tanden te poetsen? U kunt uw tanden dan nog even poetsen in het patiëntentoilet. Een borstel en tandpasta kunt u gratis krijgen bij ons aan de receptiebalie.
Wij verzoeken u uw mobiele telefoon even op ‘stil’ of uit te zetten tijdens uw afspraak.
Als gevolg van de nieuwe wet ‘Fraudebestrijding zorgverzekeringswetten en identificatieplicht verzekerden’ bent u verplicht zich te legitimeren. Identificatie is nodig om zorg te kunnen dragen voor een juiste registratie in het patiëntenbestand en te voorkomen dat misbruik wordt gemaakt van het medisch dossier en de verzekeringsgegevens.
Als u patiënt bent bij Tandheelkunde Vleutenseweg dient u altijd mee te nemen:
Ook kinderen onder de 14 jaar moeten zich legitimeren. Helaas hebben zij vaak geen eigen legitimatiebewijs. In dat geval is in ieder geval de verzekeringspolis of het pasje van het kind nodig.
Intimiderend of agressief gedrag wordt niet getolereerd. Indien sprake is van dergelijk gedragen behouden wij het recht de behandeling op te schorten of te annuleren.